A message to all Pokémon X and Pokémon Y users
An issue has been found with the Pokémon X and Pokémon Y games, released for Nintendo 3DS on 12th October 2013. After the player saves the game in certain areas and then reloads the save file, the controls may become unresponsive.
In some rare cases, if the player saves the game in certain areas of Lumiose City (see below map), then ends the game, the controls will not respond when the saved game is reloaded.
Please make sure you don’t save the game while in the areas marked on the map below (blue area). You can still save the game anywhere else in Lumiose City, including inside buildings such as Pokémon Centers.
We apologise sincerely for any inconvenience and ask you to please keep an eye on our website over the coming days for the latest information and updates.