Designed with great value in mind, Nintendo 2DS is a perfect entry level console that plays all your favourite Nintendo 3DS games in 2D! With Nintendo 2DS, enjoy amazing games, applications and features that allow you to connect with friends and the global Nintendo community with sharing options.
Dive straight into the Nintendo franchises you don’t find anywhere else and experience The Legend of Zelda, Mario, Animal Crossing, Kirby and more! Nintendo 2DS can play all Nintendo 3DS games in 2D, and with an amazing catalogue of Nintendo 3DS games that's growing every month, there’s something for everyone to enjoy.
Nintendo 2DS is backwards compatible, so you also have the entire library of Nintendo DS games to replay or discover!
Nintendo 2DS is available in a range of great colour combinations, BLACK + BLUE, WHITE + RED or PINK + WHITE – choose the one that suits you best! Everything you need comes in the box, including a 4GB SD Card and Nintendo 3DS AC adapter that can be used with any Nintendo 3DS family system.
Complementing the classic Touch Screen controls and vibrant graphics come gyro sensors and motion sensors to throw you right into the action. Add Augmented Reality capabilities and suddenly your gaming looks a whole lot different!