10th April 2014 – Take all your preconceived notions about life’s possibilities, crumple them into a ball and toss them out the window. It’s time to enjoy a whole new life. On 6th June, visit the outrageously bizarre island world of Tomodachi Life for the Nintendo 3DS family of consoles.
Build a bustling fantasy population of friends, family and your favourite personalities from TV, movies and sports, as Mii characters come to life with their own voice and personality, all on one wild and hilarious island where there is something new to discover every time you check in. The real emotional connection you already share with your characters will keep you glued to the drama, intrigue and hilarity that ensues as everyone goes about their extraordinary daily lives, evolving and interacting in unpredictable and often uproarious ways.
The Tomodachi franchise has already taken Japan by storm, selling more than 5.5 million games*. Its first European title, Tomodachi Life, is poised to stake out unprecedented videogame territory when it launches 6th June. Nintendo announced more details today in a special Tomodachi Life-themed Nintendo Direct. To view the Nintendo Direct in its entirety, visit our official Tomodachi Life Direct page.
“Tomodachi” is the Japanese word for “friend.” After completely customising all your Mii characters (or simply scanning them into the game via QR Code), you’ll recognise them instantly – from their unique vocal traits and appearances right down to their personality quirks. But you can’t possibly predict what they’ll do next. For the first time ever, Mii characters behave based on the personality traits you select, playing out the drama you set in motion. A pop star might fall in love with your lookalike. Your mum might jump on stage to belt out heavy metal songs. Or you could become famous striking poses down the runway of a fashion show wearing cute and silly outfits. Best of all, you can document these unbelievable moments for posterity and share them all with your friends via the Nintendo 3DS Image Share service.
The plot of Tomodachi Life thickens with the addition of each character. As they deliver one gripping twist and turn after another, you can reward them with gifts and clothes, their favourite foods or special flourishes for their apartments. Together you can further broaden your Tomodachi Life horizons by expanding a wide variety of facilities on the island, solving characters’ problems and helping them with their needs.
Additional information about Tomodachi Life will be revealed in the future. For a taste of the game, visit the official Tomodachi Life teaser site, and make sure you check back regularly for further updates!