New game details revealed in Super Smash Bros. Direct video for Wii U and Nintendo 3DS
Launch windows: Super Smash Bros. for Nintendo 3DS is planned for this summer. Super Smash Bros. for Wii U is targeting European winter 2014.
Silky smooth 3D: Most gameplay elements of the Nintendo 3DS version of the game will run at 60 frames per second, all in stereoscopic 3D.
“Smash Run”: Exclusive to the Nintendo 3DS version of the game is a new mode called “Smash Run.” In this mode, four players have five minutes to enter a separate dungeon and explore the surroundings, fight enemies and obtain power-ups to enhance their fighters. Once the five minutes are up, all four fighters enter a battle arena using their newly equipped items and power-ups. Enemies encountered in the Smash Run mode are from a wide range of game series. Multiple Nintendo 3DS systems and games are required for multiplayer modes.
New challenger!: Greninja, the awesome final evolution of Froakie from Pokémon X and Pokémon Y, joins the roster as a playable character in Super Smash Bros. for both Wii U and Nintendo 3DS.
Online play: Both the Wii U and Nintendo 3DS versions of Super Smash Bros. will offer online multiplayer gameplay with other players on the same platform. Players with broadband Internet access can battle it out with anyone else who is online and also has the game.
Variety of stages: While the cast of playable characters is the same in both versions of the new games, the stages where the battles take place are vastly different, depending on which system a player chooses. The Wii U stages are primarily based on past home console games, while the Nintendo 3DS stages draw from handheld games for inspiration.
Get connected: There will be elements in Super Smash Bros. that link both versions of the games. More details about this will be revealed at a later date.