2nd July 2014 – Nintendo and Capcom have today confirmed that they have entered into a new distribution agreement for Monster Hunter 4 Ultimate, that is scheduled for release on Nintendo 3DS and 2DS systems in early 2015. Under the terms of the agreement Nintendo will be responsible for the sales, marketing, PR and distribution of the games throughout European territories and Australia, with Capcom remaining as publisher.
Monster Hunter 4 Ultimate is the newest instalment in the popular Monster Hunter series, which has sold more than 28 million units worldwide to date. In Monster Hunter 4 Ultimate, players will take on the role of a hunter that joins up with a travelling caravan to explore new lands and towns along the way. This grand adventure will include hundreds of quests to take on a variety of extraordinary creatures that yield valuable resources used for weapons and equipment. Launching on Nintendo 3DS and 2DS, Monster Hunter 4 Ultimate represents the biggest leap forward ever for the series with more new content and exciting features than ever before. Also, for the first time ever for the Monster Hunter series on a handheld system, players will be able to join up with three friends over the Internet via the Nintendo Network, as well as the previously available local wireless option.
Monster Hunter 4 Ultimate will take players to new heights, literally, with the introduction of more vertical and lateral movement than ever. An expanded repertoire of actions will create more dynamic hunting experiences, with fluid climbing motions and the ability to jump-attack from walls or ledges. In addition, players will be able to ride atop a monster for a limited time, as they hang on and deliver attacks. With the addition of two new weapon classes, challenging new monsters and numerous locales, Monster Hunter 4 Ultimate will be the most robust hunting experience yet.
Monster Hunter 4 Ultimate, the biggest leap forward for the series, launches on Nintendo 3DS and 2DS in early 2015.