Nintendo 2DS Transparent Red and Nintendo 2DS Transparent Blue releasing on 7th November
23rd September 2014 – As anticipation mounts for the release of Pokémon Omega Ruby and Pokémon Alpha Sapphire on 28th November, Nintendo has today revealed upcoming hardware offerings for Nintendo 2DS that present new designs for the system.
On 7th November, both Nintendo 2DS Transparent Red and Nintendo 2DS Transparent Blue will release in South Africa, presenting the hardware in new eye-catching forms. Aside from the side panelling, both offerings are transparent in design, revealing the skeleton of the system underneath both the front and back of the system casing.
Following on from the announcement of the Pokémon Omega Ruby and Pokémon Alpha Sapphire Special Demo Version, Nintendo has also today confirmed how fans can get hold of the Special Demo Version in South Africa from 15th October.
The Pokémon Omega Ruby and Pokémon Alpha Sapphire Special Demo Version features gameplay that players won’t experience anywhere else. During the course of this early adventure, players are likely to encounter a familiar Pokémon that can now Mega Evolve. What’s more, this Mega-Evolved Pokémon can be brought into the full Pokémon Omega Ruby and Pokémon Alpha Sapphire games. Reward items obtained during the Special Demo Version adventure can also be brought into the full game. Details about how to bring Pokémon and items into the full game will be announced soon.