7th April 2015 – After selling millions and becoming a cultural phenomenon in Japan, the role-playing game YO-KAI WATCH for the Nintendo 3DS family of systems will be released in Europe. Published by Nintendo and developed by LEVEL-5 Inc., YO-KAI WATCH centres on a boy who gets a special watch that lets him befriend and help mischievous Yo-kai* and later summon them to fight other Yo-kai. Players can overcome challenges and help various characters solve everyday problems with the help of Yo-kai friends! These eccentric Yo-kai resemble anything from inanimate objects to mythical creatures.
After the 2013 launch in Japan, the Nintendo 3DS game became a top-seller and was well-received by both critics and players. Along with the anime and manga, the YO-KAI WATCH phenomenon evoked wide-spread popularity and demand for the brand among children.