Join Yoshi in a dyed-in-the-wool platformer that’s bursting with colour and texture in Yoshi’s Woolly World, coming exclusively to Wii U on June 26th! Before you visit the woolly world for yourself, uncover plenty of info about the game at our official Yoshi’s Woolly World website!
Explore a material world with Yoshi, who this time is made entirely of wool! Despite this new form, Yoshi’s got a whole knitting kit full of tricks, including signature moves like gobbling up enemies, Flutter Jumping to reach high platforms and throwing items to defeat enemies or open up new paths – except in this adventure Yoshi lobs Yarn Balls, not eggs! Swallow enemies, untie knots or hit Yarn Baskets to get Yarn Balls, then hurl them at enemies and switches to move forward. They can even be used to knit in new platforms if you see an outline!
Every course is filled with secrets, so poke around in every corner and unstitch anything that seems suspicious to track down all manner of collectibles, which can unlock extra courses, stamps for Miiverse and dozens of Yoshi patterns! This time, two players can team up in co-operative multiplayer, working together to defeat enemies and reach hidden areas. Plus, the adventure’s open to everybody: players who want a traditional Yoshi experience can enjoy Classic Mode, but if you want pressure-free platforming, you can play without worries in Mellow Mode.
Visit the official Yoshi’s Woolly World website to find out more about all the collectibles, Yoshi’s various transformations, meet some of the cuddly crafted characters, see the variety of ways that the game uses amiibo, and much more!