Nintendo Digital Event
Once again Nintendo will deliver its main news via an online video programme. The Nintendo Digital Event will start at 6pm South African time (9am PDT) on Tuesday, June 16th. Viewers across the globe will be treated to detailed information about the various games and experiences Nintendo has in store for its systems. More details on how South African fans can watch the Nintendo Digital Event will be made available soon.
Nintendo of America will host qualifying tournaments for the Nintendo World Championships, which were last seen in 1990. The winners from regional events across the USA, plus competitors invited by Nintendo of America, will meet on June 14th, at the NOKIA Theatre L.A. LIVE in Los Angeles for a multi-round Nintendo game competition. In the end, one player will be crowned the 2015 Nintendo World Champion. Fans in Los Angeles will have the opportunity to attend the tournament, while others at home in South Africa can watch online.
Keep an eye on Nintendo’s social media channels and websites, as more information about Nintendo events during E3 will be announced shortly!