23rd September, 2015 – Coming exclusively to Nintendo 3DS family systems on 20th November, Nintendo presents: New Style Boutique 2 - Fashion Forward gives players the opportunity to rise to the top of the fashion world as the manager of their very own boutique. The fun goes far beyond the shopfloor, as players can also let their creativity loose in four additional roles: Hair Stylist, Make-Up Artist, Model and Designer.
This third instalment in the fashion simulation series that has sold over 1.5 million units across Europe to date* lets budding fashionistas run their very own chic boutique in the bustling Beaumonde City, home to hundreds of colourful personalities. Characters visit the shop and describe what they’re looking for, and it’s up to the player to pick out the perfect look, choosing from 19,000 items like casual dresses, eye-catching t-shirts and those all-important accessories including bags and earrings. Make the right recommendation and the customer will leave thrilled, sure to spread the word!
On top of the thousands of in-game items with which to style customers, there are special pieces that can only be unlocked by tapping compatible amiibo during gameplay**, including Peach’s Princess Crown, Mario’s M Hat, Yoshi’s Egg Hooded Jacket and more. New items will also be available to download after the game’s launch, while regular online*** themed contests will challenge stylists to show off their very best outfits. Couture connoisseurs can even organise their own contests for other players to join – perfect for finding inspiration and comparing ensembles.
Hair Stylist and Make-Up Artist: Styling clients goes far beyond clothes, with a huge range of make-up looks to apply at the beautician’s and countless creative hairstyles to delight customers at the hair salon.
Designer: Imaginative style enthusiasts can build their very own fashion house by designing a unique clothing and accessories line. Fashion labels are always on the lookout for up-and-coming designers, and often commission new items to complement their existing collection – a great opportunity to get noticed and spread the word about the boutique.
Model: Players can also show off their sartorial savvy as a model for in-game brands, each with its own vision and needs. It’s all about pairing the right outfit with flawless hair and make-up, then bringing it all together with the perfect pose. Images from photo shoots might even appear on billboards and advertisements around the city for everyone to admire!
Lastly, a retreat from the hustle and bustle of the fashion world awaits at Caprice Chalet. Here, anyone with a taste for decorating can transform the rooms of a dollhouse into anything from a relaxing bedroom to a trendy boutique, then share them online*** or with other players met via StreetPass.