9th September 2015 – This coming Friday, 11th September, the next evolution of the Super Mario Bros. series arrives on Wii U in the shape of Super Mario Maker, the game that lets the imagination of fans run wild by bringing their very own Super Mario levels to life.
To date, the Super Mario series has sold more than 310 million copies globally, with Mario, one of the world’s most recognisable entertainment characters, at its centre. With the release of Super Mario Maker, friends – for the first time ever – can have fun playing through Super Mario levels they create for one another! With the game containing a toolkit packed with iconic Mario enemies, items, and areas at their disposal, fans can share their creations online, while checking out and rating an almost limitless supply of levels constructed by fellow players from across the globe.
Super Mario Maker releases just in time for a special landmark on 13th September, when video game fans from all over the world will be toasting the 30th anniversary of the Super Mario Bros. series. With three decades having passed since the Japanese release of Super Mario Bros. in 1985, and Mario having traversed hundreds of memorable levels and defeated the dastardly villain Bowser on countless occasions, fans can check out some classic Mario moments over at the Super Mario Bros. 30th Anniversary website.
Meanwhile, none other than the creator of the Super Mario series himself, Shigeru Miyamoto, has been helping clear up some long-running fan debates in his own inimitable way in a “Mario Myths with Mr Miyamoto” video over on Nintendo’s YouTube channels.
Whether it’s littering a level with multiple Bowsers, transforming Mario into other Nintendo characters such as Pikmin, Wii Fit Trainer or Link using an in-game Mystery Mushroom item, or creating custom sound effects to insert into a level, with Super Mario Maker it’s the first time in 30 years that fans get to write the rules! Releasing this Friday, fans picking up a copy of the game at retail can even learn more about the boundless possibilities in the game by perusing a Hardcover Artbook* coming with their copy of the game.
For more information on Super Mario Maker, please visit the official Super Mario Maker website.