London, United Kingdom – July 1, 2016 – The Pokémon Company International and Nintendo today revealed new Pokémon that can be found in the highly anticipated Pokémon Sun and Pokémon Moon, available exclusively on Nintendo 3DS family systems. These Alola region Pokémon will appear in the latest generation of Pokémon video games which will launch in Europe and South Africa on November 23rd.
Tapu Koko is the guardian deity of Melemele Island, one of the islands of the Alola region. Tapu Koko’s Ability is Electric Surge, an Ability which has never been seen before. The Electric Surge Ability fills the field around the Pokémon’s feet with electricity when it appears, raising the power of any Electric-type moves for Pokémon on the ground and preventing any Pokémon from falling asleep.
Charjabug is the first Evolution of Grubbin, a new Alola region Pokémon revealed last month. Charjabug’s Battery Ability allows it to raise the power of allies’ special moves.
Vikavolt, the Evolution of Charjabug, is like a fortress that zooms through the forest, using its huge jaws to control a beam of electricity which it can fire from its mouth.
Drampa are dragons that live alone in the mountains 10,000 feet above sea level. With Drampa’s Berserk Ability, this Pokémon’s Special Attack stat will go up by one when its HP drops below half.
Cutiefly can detect the auras of living things, including people, Pokémon and plants. They seek out flowers by the colour and brightness of their auras, and then they gather the nectar and pollen.
Togedemaru is the Roly-Poly Pokémon which gathers electricity and stores it. The long needle that grows from the back of its head works as a lightning rod to attract electricity.
Rockruff has an excellent sense of smell, and once it has smelled an odour, it doesn’t forget it. There are tales of these Pokémon getting separated from their Trainers, then using the faintest traces of their scent to track them for days until they are reunited.
No one has ever seen a Komala awake. It eats, travels and even battles while sound asleep. According to ancient people, its saliva can be used as medicine for the sick or sleepless. Komala has the Comatose Ability which keeps it perpetually in a drowsing state, preventing it from getting any other status conditions.
New forms of the Legendary Pokémon Zygarde will appear for the first time in Pokémon Sun and Pokémon Moon. Zygarde is made up of a multitude of cell-like components and, depending on how many of them it has gathered together, its appearance changes.
Zygarde’s completed form is specialized for battle, enabling Zygarde to fight with its full power and fulfill its duty of protecting the Pokémon ecosystem. Core Enforcer is a move that only Zygarde can learn, and it can erase the Abilities of any opponents that have already used a move on the same turn that it’s used.