London, UK – 10th May 2016 – The Pokémon Company International has unveiled the first details of the highly anticipated titles Pokémon Sun and Pokémon Moon, starting with a first look at three new first-partner Pokémon and the packaging. Pokémon Sun and Pokémon Moon will launch in South Africa on 23rd November, exclusively on Nintendo 3DS family systems.
Following in the tradition of previous games in the Pokémon series, players choose one of three special Pokémon to be their first partner. These are among the first Pokémon players will encounter in the game. In Pokémon Sun and Pokémon Moon, players will be able to choose between the newly discovered Grass- and Flying-type Pokémon Rowlet, Fire-type Litten and Water-type Popplio.
Meet the three new first-partner Pokémon that will join Trainers on their adventures in the upcoming Pokémon Sun and Pokémon Moon games!
More information and details about Pokémon Sun and Pokémon Moon will be unveiled throughout the course of 2016.