23rd November, 2016 – After the worldwide phenomenon of Pokémon GO, the next big Pokémon event has arrived! Pokémon fans and newcomers alike can escape to the wonderful region of Alola in Pokémon Sun and Pokémon Moon, out now exclusively for Nintendo 3DS family systems.
Players will begin their Pokémon Sun and Pokémon Moon adventures soon after their character moves to Alola, a beautiful region featuring four vast tropical islands and one artificial island. They’ll soon meet Professor Kukui and a cast of memorable characters as they explore the region and look to conquer each island’s Trial. In Alola, humans and Pokémon coexist in a close relationship, resulting in a culture very different to that of other regions – and a truly new Pokémon experience for players!
As well as the single-player adventure players can enjoy the new Battle Royal multiplayer mode. Four Trainers compete in an exciting free-for-all battle pitting their best Pokémon against each other with the victor declared based on how many opposing Pokémon they have defeated. Further details on Battle Royal mode and many more of Pokémon Sun and Pokémon Moon’s features can be found on the Pokémon Sun and Pokémon Moon website.
Pokémon Sun and Pokémon Moon are exclusively available for the Nintendo 3DS family of dedicated handheld systems, ranging from the streamlined, affordable fun offered by Nintendo 2DS to the large-screen, immersive gaming experiences offered by New Nintendo 3DS XL.
Also released today is the Nintendo 2DS Special Edition + Pokémon Sun bundle, containing a special edition Nintendo 2DS system with a digital copy of Pokémon Sun pre-installed on a 4GB SD card plus a Nintendo 3DS AC adapter. In addition, the New Nintendo 3DS XL Solgaleo and Lunala Limited Edition is also available after releasing on 18th November. This black New Nintendo 3DS XL system features artwork of the Legendary Pokémon Solgaleo and Lunala.
The next big Pokémon event has arrived! With new Pokémon to catch and the new region of Alola to explore, Pokémon Sun and Pokémon Moon provide a whole new experience and a grand adventure for newcomers and Pokémon veterans alike.