CI_WiiU_Splatoon_CharSet01.jpg
Since launching exclusively for Wii U in May of last year, colourful ink-‘em-up Splatoon has proved equally popular with seasoned online shooter fans and those who just like to make a great big mess! Armed to the teeth with all manner of ink-flinging weaponry, players team up and take to the turf in thrilling 4-vs-4 online multiplayer matches and fight over territory.
With the recently-announced Go4Splatoon Europe online tournament really hotting up, we spoke to Hisashi Nogami, producer on Splatoon, and Katsuya Eguchi, general producer of the game, to find out which side they fall on some very important Splatfest face-offs.
Nintendo of Europe: Thank you very much for joining us today. Let’s start with the big question: Callie or Marie?
Hisashi Nogami: (laughs) It’s like having two daughters and being asked which you prefer! I will say though, in the final Splatfest, I voted for Callie.
HN: It really depends on the situation, but when I use the Splat Charger, I play more offensively.
HN: It’s a secret! There’s a covert research centre situated nearby the research building at Nintendo’s headquarters in Kyoto, and the staff there carry out extensive research on the Inklings and their weapons. It’s comprised of several personnel.
HN: (laughs) No, no, what we’re doing doesn’t necessarily require high clearance!
NoE: Now, on to the Splatfests! We’d like to know which side of these very important debates you’re on. Firstly – rock music or pop music?
HN: I like it! I even put pineapple on top of my hamburgers! In Japan, we have a Chinese recipe where you have fried pork with pieces of pineapple inside, and I like that too.
NoE: So you haven’t tried any of the Squid Sisters songs on Wii Karaoke U by JOYSOUND, then?
HN: I don’t know the lyrics, unfortunately! (laughs) I just hum it while I’m driving – I don’t know it by heart.