When Splatoon 2 launches on Nintendo Switch in South Africa this winter it’ll bring with it a new range of Special weapons. In fact, all the Special weapons in Splatoon 2 are brand new!
We’ve been hard at work researching them and have the following footage to share on the Sting Ray, Splashdown, Tenta Missiles and the Inkjet, so grab yourself some refreshments and get stuck in!
This right here is a new special weapon called Sting Ray that fires a ray of pressurised ink that shoots through walls and travels long distances, splatting any enemy players it touches.
An Inkling who activates Splashdown will jump into the air and then strike the ground, sending an explosion of ink onto nearby players and surfaces.
When using the Tenta Missiles, an Inkling targets as many opponents as he or she can before firing. Once the weapon is fired, four homing missiles are launched at each targeted opponent. So satisfying.
This special weapon is the Inkjet. It allows you to hover in the air, and comes equipped with a blob launcher that can be used to shoot ink blobs at enemies below. It seems to be a very powerful weapon, but it also leaves its user rather exposed.
We recently shared our findings on the returning weapons in Splatoon 2. We now have some footage of some of them for you to feast your eyes on.
Some of you may have already tried all of these out in the recent Splatoon 2 Global Testfire. We hope you look forward to getting your hands on them again soon!
Find out more about Splatoon 2 at our official Splatoon 2 gamepage, and get more updates at the official Splatoon Facebook page, where we publish our findings.