Samus Aran amiibo
By tapping the Samus Aran amiibo, you can unlock an Aeion Reserve Tank, which automatically restores a certain amount of Aeion energy should you run out. After completing the game, you can tap this amiibo to unlock Metroid II Art in the Gallery.
With the squidgy Metroid amiibo, you can tap it to reveal the location of any Metroid nearby on your map. After completing the game, you can use this amiibo to unlock Fusion mode, an all-new difficulty level that comes complete with Samus’ Fusion Suit from Metroid Fusion.
Metroid: Samus Returns is also compatible with the Samus and Zero Suit Samus amiibo from the Super Smash Bros. Collection. Check out the latest intel on what these amiibo can do below.
You can tap the Samus amiibo to unlock a Missile Reserve Tank, which replenishes your missile supply should you run out. You can also use this amiibo to unlock exclusive Concept Art from Metroid: Samus Returns in the Gallery upon completing the game.
If you tap the Zero Suit Samus amiibo, you can unlock an Energy Reserve Tank, which restores a certain amount of energy should you run out. After completing the game, you can use this amiibo to unlock Music in the Gallery, which lets you listen to BGMs from Metroid: Samus Returns.
Want to find out more about Metroid: Samus Returns? Visit our official Metroid: Samus Returns gamepage to find out more about this classic Metroid adventure, rebuilt from the ground up.
You can also head to our amiibo website to see what surprises you can discover with amiibo!
Metroid: Samus Returns will be released on September 15th for Nintendo 3DS family systems. On the same day, the Metroid: Samus Returns Legacy Edition, Samus Aran and Metroid amiibo will also be released. The Zero Suit Samus and Samus amiibo from the Super Smash Bros. Collection are out now.