Picked up a Nintendo Switch? Then you’ve probably noticed the two Joy-Con that come with it. These two delightful Joy-Con allow you to instantly share the joy with another player anytime, anywhere. Just pass one to a friend or family member and you’re set for some great two-player fun.
We’ve already taken a look at the many single player experiences out now and coming later this year, so let’s take a quick look at just some of the games you can play with others either cooperatively or competitively.
1-2-Switch invites you to lock eyes with your opponent and face off in a series of wacky games, including magic battles, cow milking contests and catwalk-style strut-offs. Simply pass a Joy-Con over to your opponent and let the fun begin!
Fancy dancing off with friends and family instead? Just Dance 2017 has you covered and enables you to dance the night away anytime, anywhere, with 40 new tracks and six game modes. Alternatively, Super Bomberman R allows you to play co-operatively with a friend in more than 50 levels in Story Mode, or battle it out with up to eight players* in Battle Mode!
FAST RMX is also perfect for settling scores*, while Shovel Knight: Treasure Trove allows you to play with a friend co-operatively in Shovel Knight’s campaign!
Boxing more your bag? ARMS has got you covered this spring. Jump into all sorts of arenas and do battle with a variety of finely-tuned fighters in this unique multiplayer fighting sport, each with their own skills and ways to deal out the damage. If you’re in search of a classic fighting experience, ULTRA STREET FIGHTER II: The Final Challengers lands on May 26th, too!
Or perhaps you’d prefer to compete in a shooter setting instead? Prepare to paint the battlefield red, green and everything in between in Splatoon 2, coming this winter. Splash ink wherever you go to claim turf and score the victory for your team. You can give it a go ahead of launch in the Splatoon 2 Global Testfire**, too!
On top of all this, don’t forget that FIFA, NBA 2K18, Rayman Legends: Definitive Edition and more are coming to Nintendo Switch later this year!