Update from the Squid Research Lab: How has fashion progressed in the Inkling world?
When Splatoon 2 arrives on Nintendo Switch on July 21st it’ll bring with it new fashions and trends. Two years have passed since the original Splatoon and naturally tastes have shifted too.
A few promotional images arrived here at the Squid Research Lab the other day showcasing four of the brands found in the Inkling world: Annaki, Tentatek, Splash Mob and Toni Kensa. Let’s take a look at them, shall we?
Annaki has been making waves in recent years. Featuring elements from punk counter-culture, their hand-printed T-shirts and intricately customised gear provide a special feeling of uniqueness to the wearer.
The brand boasts many enthusiastic fans, and there's a lot of buzz surrounding their upcoming collections.
Activewear brand Tentatek have swept the world with their high-tech footwear. Their fusion of fashion with the latest technologies has allowed them to mature into a sophisticated brand.
Many top athletes get their gear from Tentatek, and their preferred items are so popular it’s not unusual to find them sold out across the board.
Splash Mob branded gear is popular with those who feel a little bit more grown up than the average squid kid. Discerning Inklings seem to appreciate the sense of luxury afforded by the elegant designs, high-quality material and attention to detail in the construction of the garments. Splash Mob’s extensive selection of gear includes tops, eyewear and shoes.
From fashion designer Toni Kensa comes his eponymous brand of gear. Although this brand favours monotone colours and simple, structural designs, the Inklings of the city can’t get enough of Toni Kensa, and his gear is sold in boutiques throughout Inkopolis.
The secret to the brand’s popularity is its consistently fresh outlook, releasing special edition items in collaboration with other top designers. The below commercial is aired frequently on the TV screens in Inkopolis Square to attract the attention of the young Inklings passing through.
Looks like there will be plenty of options with these four brands alone! We can’t wait to see what fashion combinations we can try out in Splatoon 2!
Discover more about Splatoon 2 at our official Splatoon 2 gamepage, including information on new stages, new weapons and more! Don’t forget, you can get more updates at the official Splatoon Facebook page too!