Ask the Developer Vol. 3, Big Brain Academy: Brain vs. Brain
Content pre-recorded in accordance with current COVID-19 health and safety guidelines.
In this third volume of Ask the Developer, an interview series in which Nintendo developers convey in their own words Nintendo’s thoughts about creating products and the specific points they are particular about, we're talking to the three developers behind the Big Brain Academy series, including the game Big Brain Academy: Brain vs. Brain for Nintendo Switch.
I'm Kubo. I am the director for the Nintendo Switch game we are releasing now, which is called Big Brain Academy: Brain vs. Brain.
I'm Yoshinobu. I was the director of Big Brain Academy for Nintendo DS(1) and Big Brain Academy for Wii(2). I was also the main programmer for the Nintendo DS version.
(1)Released in South Africa on Nintendo DS in July 2006. This game let players enjoy a collection of minigames across five genres based on the theme "brain-bending activities".
(2)Released in South Africa on Wii in July 2007. This game let players enjoy a collection of minigames across five genres together with other people.
I'm Fujii. I was also the planner and designer for the Nintendo DS and Wii versions of Big Brain Academy.
Thank you very much. In addition to Kubo-san, who is a developer for the new Nintendo Switch game, we've also invited Yoshinobu-san and Fujii-san. They weren't involved with the development of the Nintendo Switch version, but they were developers for the Nintendo DS and Wii versions. This way, we can hear about all the games in the Big Brain Academy series as a whole.
Of course. Big Brain Academy: Brain vs. Brain is a minigame collection with activities for your brain covering five different genres: Identify, Memorize, Analyze, Compute, and Visualize. For the Nintendo Switch version of Big Brain Academy, we included a variety of activities from the Nintendo DS and Wii versions, plus some features exclusive to Nintendo Switch. There are two different modes: Solo and Party. In Solo, you can steadily work on activities by yourself, practising with 20 different minigames. In Party, you can have fun playing together with friends or family.
The Big Brain Academy series started on Nintendo DS. Where did the idea for this game originally come from?
At the time, Iwata-san(3) was Nintendo's president, and Nintendo's global strategy was for Nintendo to expand the gaming population(4) by having people who don't normally play games try them out. That was the company's goal. We had time to ourselves to think, so I talked with Fujii-san about what we could do on the Nintendo DS.
(3)Satoru Iwata. Former President of Nintendo. Led the release of Nintendo DS and Wii, as well as development of Nintendo Switch. Worked to deliver Nintendo entertainment to as many people as possible. Made appearances in Nintendo Direct broadcasts and presented products and services "directly" to users. Passed away in 2015.