Chapter 3: We have a thing for abundance
Content pre-recorded in accordance with current COVID-19 health and safety guidelines.
Now, I have a good understanding of the origins of this title's world and the details that support it.
The story is the basis. There is this story or world that Takahashi-san comes up with, and we develop it into something that customers can experience hands-on. Of course, Takahashi-san makes gameplay suggestions as well, so we do our best to incorporate those into the game.
Also, the entire development team will read the scenario and suggest things like, "There is a main character who plays the flute, so let's incorporate gameplay featuring the flute”. With the story as the foundation, we expand the world and apply it as a form of gameplay.
When creating the first and second titles, we would suggest gameplay ideas to match the world and stories that were being crafted at the same time.
The reason is that in order to create an RPG, the overall volume of content has to be determined first. To some extent, we need to decide at the beginning how many hours the main story will be, how many characters, how many maps, and so on.
The Xenoblade Chronicles series seems to have quite a lot of content. So you decide on this to a certain degree at the beginning and then start making the product.
I think the feeling of "having a lot of content” differs from person to person, but ultimately I like having an abundance of content.
As a genre, RPGs require a certain volume of content, and there is a minimum amount of content required to play. I think this is the result of first ensuring that minimum volume and then adding on "I want to do this" and "I want to do that".
So you are saying that the development staff at MONOLITHSOFT is receptive to increasing the volume of content?