Upcoming Nintendo Switch games – September 2023
This month on Nintendo Switch, step into a Saturday morning cartoon, create a cosy home in an enchanted world, engage in epic combat and much more! Check out this selection of games launching this September, and don’t forget to click on any that catch your eye for pre-orders, purchases or to add them to your Wish List!
Divided since the dawn of time, the Peoples of the Tower no longer speak to each other. But it is said that one day a Traveler will find wisdom and restore the Balance. Are you that traveller? Unveil the Tower’s mysteries in this puzzle adventure where ancient languages are both the lock and the key.
Your magical home awaits in the enchanted world of Azoria! Create a cosy homestead, customise your character, meet charming locals, foster deep relationships and discover ways to infuse magic into everything you do – solo or with up to three friends.
Inspired by beloved Saturday morning cartoons, this roguelike adventure unites swords and sorcery with gripping first-person combat. Wield legendary weapons and powerful magic to smite hordes of enemies in an immersive fantasy dungeon-crawl through a colourful cartoon castle.
In part 1 of Pokémon Scarlet and Pokémon Violet's paid DLC, step out of the Paldea region as you take a school trip to the land of Kitakami. There, you’ll meet new people and Pokémon while unravelling the mysteries behind the area’s folk tales.
Get ready for some explosive fun with the latest game in the SUPER BOMBERMAN R series, featuring new adventures and game modes! Enjoy classics like Grand Prix, Battle 64, longside the new Castle mode in which you can battle to protect or plunder treasure. You can also unleash your creativity with the Stage Editor and share your customised stages online!
Unearth the mysteries of the skies above and reclaim the lost ocean below in two timeless RPGs originally released on Nintendo GameCube, remastered in HD on Nintendo Switch. Use Magnus cards and unleash their power to attack and heal, as you traverse the mysterious floating continent where thoughts and prayers intersect.
Lead a band of mercenaries through the unforgiving lands of Gloomhaven in this tactical RPG based on the titular board game. Face its dark world alone or with up to three friends online. Pick from 17 unique characters, engage in turn-based combat and set up deadly combos by playing your cards right – literally!
Discover a reborn Mortal Kombat Universe created by the Fire God Liu Kang. Mortal Kombat 1 ushers in a new era for the iconic franchise, with a new fighting system, game modes, and fatalities. Fight through a brand new story featuring Mortal Kombat characters like you’ve never seen them before.
Discover two of Captain Olimar's interstellar adventures with the physical edition of Pikmin 1+2. With the help of the tiny Pikmin, brave the dangers of an uncharted planet to rebuild Captain Olimar's spaceship in Pikmin 1, then return to hunt for precious treasures with a new assistant in Pikmin 2.
Help Mineko restore her struggling village back to its former glory in this narrative-driven adventure game that celebrates Japanese culture. Investigate the myth of the Sun Cat Nikko as you venture on whimsical quests, craft curious items and prepare for the weekly Night Market!
Enter a new era for the World’s Game with 19,000+ fully licensed players, 700+ teams, and 30+ leagues. Develop club legends in the full Ultimate Team experience, and test your skills in Rivals, Squad Battles, and VOLTA FOOTBALL.