Chapter 2: A fresh new Famicom Detective Club
Did you already know that you'd be developing this game, Emio – The Smiling Man: Famicom Detective Club, when you were working on the remakes for Nintendo Switch?
Not at all. We hadn't decided to develop a new Famicom Detective Club game when we were working on the two remakes.
Sakamoto-san, after completing the development of Famicom Detective Club PART II: The Girl Who Stands Behind for the Family Computer Disk System, you said you couldn't write any new stories, right?
So, even though I hadn't started writing the plot at the time, I told Miyachi-san that I was thinking of a story called Emio (smiling man) and she said, "Wow, that sounds interesting!".
(1) The Collector's Edition of Famicom Detective Club: The Missing Heir and Famicom Detective Club: The Girl Who Stands Behind for Nintendo Switch came with a special booklet and was available exclusively in Japan at the time of the release. The booklet included development materials and interviews with developers.
A few months after I first heard about it from Sakamoto-san, I asked him, "How is the story about Emio going? I'm looking forward to it!".