Emio – The Smiling Man: Famicom Detective Club
Unmask the truth in a dark, twisted thriller for Nintendo Switch: Emio – The Smiling Man: Famicom Detective Club. Solve the tragic murder of a junior high school student, where a creepy clue recalls cold cases from the past and an urban legend about a killer with a disturbing modus operandi.
Experience up to and including Chapter 3 of Emio – The Smiling Man: Famicom Detective Club and transfer your progress to the full game. Use the ‘Download demo’ button on this page to get started.
Junior high school student Eisuke Sasaki has been found dead in a chilling fashion, with a smiley-faced paper bag over his head.
This unsettling visage bears a striking resemblance to a recurring clue in a string of unsolved murders from 18 years ago – as well as the urban legend Emio, aka the Smiling Man, a serial killer said to grant his victims “a smile that will last forever”.
As a member of the Utsugi Detective Agency, you’ve been tasked with investigating the events that led to Eisuke Sasaki’s death. Along the way, scrutinise the clues and testimonies you gather for potential connections to the gruesome events of the past.
It’ll take a keen sleuth to solve this captivating mystery. Interview the victim’s classmates and others connected to the case to gather leads, and travel between crime scenes and locations of interest to comb them for potential clues.
Series producer and writer Yoshio Sakamoto shares some insights on the creation of Emio – The Smiling Man: Famicom Detective Club, the first new entry in the series in over 30 years.
Examine clues and intriguing evidence from the desk of a police detective involved in this investigation.
Welcome to the desk of one of the police detectives investigating the Eisuke Sasaki case. Scroll down to examine a series of intriguing clues and bizarre evidence to piece together some potential leads in your own investigation.