Upcoming Nintendo Switch games – August 2024
There are cute games, creepy games, and everything in between coming to Nintendo Switch this August. Check out the selection of titles below, and don’t forget to click on any that catch your eye for pre-orders, purchases, free demos or to add them to your Wish List!
Don the Mandalorian helmet of Jango Fett, and track down a deranged Dark Jedi in Star Wars: Bounty Hunter. Face off against foes and manoeuvre through acrobatic battles in this third-person action adventure set before the events of Star Wars: Episode II – Attack of the Clones.
Explore the strange town of Barnsworth and leave your mark as a travelling salesman taking on increasingly odd jobs in Thank Goodness You’re Here! Meet colourful characters and discover new areas of the town as stranger tasks become available, all ahead of your big meeting with the mayor in this comedy slapformer.
The world is beautiful, dangerous, and even gooier in World of Goo 2. Use living liquid creatures to build bridges, grow towers, terraform terrain, and fuel flying machines. Find your own unique solutions to each level, or build with up to three buds in the Nintendo Switch exclusive local co-op mode.
Enjoy a special summer in rural Japan, where you'll swim in the sea, climb mountains, take a train ride, and even direct a circus! A heartwarming summer vacation in the Japanese countryside awaits in Natsu-Mon: 20th Century Kid.
Set sail across the Purribean and do battle with the fearsome Pi-rats in Cat Quest III. This swashbuckling RPG adventure sees you hit the high seas solo or in local co-op in order to track down a long-lost mythical treasure.
Ever hear about That Time I Got Reincarnated as a Slime? Enjoy thrilling action battles that combine flashy special moves and powerful combos with all your favourite characters from the animated series.
The seas of SteamWorld Heist II have turned deadly, corroding metal limbs and mechanical hearts. Take charge as Captain Leeway, joined by his ragtag crew of Steambots, and take aim in strategic turn-based combat to uncover the enigmatic menace threatening the Great Sea.
The latest free update for Cult of the Lamb brings new relics, tarot cards, and more, as well as local co-op multiplayer. Play the entire campaign with new two-player twists on existing minigames, as one player takes on the role of the Lamb and another picks up the mantle of the new playable character: the Goat.
Unmask the truth in a dark, twisted thriller: Emio – The Smiling Man: Famicom Detective Club. Solve the tragic murder of a junior high school student, where a creepy clue recalls cold cases from the past and an urban legend about a killer with a disturbing modus operandi.
Create, customise and pilot your own powerful Gunpla in GUNDAM BREAKER 4. Combine parts from over 250 base kits, personalise them with paint, weathering and decals, then put it to the test as you battle tough opponents in online or single player modes.