Upcoming Nintendo Switch games – September 2024
You’ll find Hyrulian heroics, glorious goals, the grandest Splatfest ever and much more on Nintendo Switch this September. Check out the upcoming highlights below, and don’t forget to click on any that catch your eye for pre-orders, purchases, free demos or to add them to your Wish List!
Free a fairy tale-inspired Japan from the grip of evil spirits in the action-packed adventure, BAKERU. Journey across 50 stages as the titular hero Bakeru, using his ‘Henge’ powers of transformation to overcome obstacles and enemies alike!
The perfect prosecutor Miles Edgeworth is back on the case in Ace Attorney Investigations Collection! Leave the courtroom and head to the crime scene, using logic and deduction to solve a slew of curious cases across two games – including a sequel that was previously unreleased outside of Japan.
A retro-inspired adventure awaits in the 2D sci-fi platformer Yars Rising. As young hacker Emi Kimura, you’ll run, jump and sneak your way through a shadowy corporation, unlocking new powers along the way and solving hacking minigames with an old-school twist.
Hack and slash your way through a zombie apocalypse with all the style and grace of a cheerleader in LOLLIPOP CHAINSAW RePOP. Become the legendary zombie hunter Juliet Starling in this remake, featuring even more ways to rip and tear through the undead, improved visuals and more.
The legendary crossover hits are back in MARVEL vs. CAPCOM Fighting Collection: Arcade Classics. Dive into an action-packed lineup consisting of seven unique titles, including heavy hitters like X-MEN VS. STREET FIGHTER, and MARVEL vs. CAPCOM 2 New Age of Heroes. The collection also includes the rare beat 'em up game, THE PUNISHER.
Celebrate two years of Splatoon 3 with 72 hours of festivities in the biggest Splatfest ever! Battle it out as part of Team Past, Present or Future while enjoying performances from the Squid Sisters, Off the Hook and Deep Cut throughout this three-day event.
Jump between 2D and 3D realms in the charming action adventure, The Plucky Squire. Help Jot solve puzzles, box badgers, fly with a jetpack and face challenges unlike anything he’s ever seen to become the hero of a living storybook!
Every stroke of your brush matters in the vibrant 3D platformer Disney Epic Mickey: Rebrushed. Join Mickey Mouse as he explores the Wasteland – a realm of forgotten Disney characters – using paint to restore beauty to the world, and thinner to alter the environment and uncover hidden secrets.
Save Hyrule – this time with the wisdom of Princess Zelda – in The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom. Use her powers in creative ways to explore this vast kingdom, battle monsters, conquer dungeons, and solve the riddle of the rifts.
Roll the dice and dive into the classic boardgame Monopoly. Up to six players locally or online can take a trip around the board, admiring a fully animated 3D city as you buy, sell and trade properties to grow your empire.
Of course, there are plenty more games coming to Nintendo Switch in the near future! Check out everything that’s releasing in September.