Information about Nintendo presents: New Style Boutique update data
The purpose of this data is to correct an error that can prevent players from being able to collect all the items of clothing in the game.
To see if this update is necessary for your game, first of all check which version of Nintendo presents: New Style Boutique you have. Start the software from the HOME Menu and check the top right corner of the 3D Screen for a version number– if 'Ver 1.1' is displayed, you don't need the update and can continue to play as normal.
If no version number is displayed, please follow the instructions below to download the update data.
Your Nintendo 3DS or Nintendo 3DS XL system needs to be connected to the Internet before you can download the update data. If you haven't yet set up your connection settings for the Internet, you can do so by going to 'System Settings' from the HOME Menu on your Nintendo 3DS or Nintendo 3DS XL system.
You can find detailed instructions of how to connect your Nintendo 3DS or Nintendo 3DS XL system to the Internet on the Connecting To The Internet page of our Support section.
Please check that you have the latest system update version on your Nintendo 3DS or Nintendo 3DS XL system (Ver. 4.5.0-10E).
You can check which version you have by visiting 'System Settings' from the HOME Menu of your Nintendo 3DS or Nintendo 3DS XL system. The version number is shown in the bottom-right corner of the upper screen. If your version is lower than Ver. 4.5.0-10E, you will need to update your system by tapping 'Other Settings', going to page 4 (tap either the '4' at the top of the lower screen once or the arrow three times) and then tapping 'System Update'.
You can read more about system updates in the dedicated System Updates area of our Support section.
Tap the 'Download Software' button and then 'Download' to download the Nintendo presents: New Style Boutique update data. This data will be applied to the game automatically once it has been downloaded – you will not see a new gift box on the HOME Menu as you would do normally when purchasing and/or downloading new software and applications.
Start your Nintendo presents: New Style Boutique game from the HOME Menu and check that the version has been updated to Ver.1.1 as shown in the screenshot here. If 'Ver.1.1' is clearly displayed on the title screen, the download has been successful and you can continue to play as normal.