Tutorial: How to register a Nintendo Network ID on Wii U
Please note: User accounts without a registered Nintendo Network ID display a grey background behind the Mii character. User accounts with registered Nintendo Network IDs have blue or orange backgrounds behind their Mii characters. - Select "User Settings".