What is a Nintendo Network ID?
Nintendo Network ID is a unique identifier made up of 6 to 16 characters that allows you to access certain Nintendo Network services.
In order to create a Nintendo Network ID, you'll need a Wii U console or Nintendo 3DS system and an email address.