Announcement Regarding Nintendo Switch Sports In-Game Issues
An update for the Nintendo Switch software Nintendo Switch Sports (Ver. 1.2.1) was released on 13 October 2022. Under some circumstances, after downloading the update data, an error occurred during the pre-match load screen, causing the software to close. We would like to describe the cause of and workaround for this issue.
We have found that, when starting to play 2-player under certain conditions, there is an issue with save data entry which causes the software to close.
If you still cannot play the game after downloading the first update data (Ver. 1.2.2), you will be able to resume playing by downloading the second update data (Ver. 1.2.3).
We apologise for any inconvenience caused, but please download these two updates.
Between 18 October 2022 and 3 November 2022, points earned when playing “Play Globally” will be doubled for all sports.