To restart the console, press the POWER Button for three seconds, then select "Power Options", followed by "Restart".
Using the connection test feature on the Nintendo Switch console, you can check your download speed and determine if this may be causing the issue. If your download speeds are less than 1.5Mbps, try to improve your download speeds.