How to Connect a Nintendo Switch Console to a TV
Open the back cover of the Nintendo Switch dock.
2. Connect the USB plug from the Nintendo Switch AC adapter (model no. HAC-002) or another compatible AC adapter to the top terminal of the dock, labelled "AC ADAPTER", then connect the other end of the AC adapter to a wall socket. Requirements for compatible AC adapters can be found in the Important information leaflet.
Remove the left and right Joy-Con controllers from the console.
If the Joy-Con controllers were not previously attached to the console, they must first be paired to the console in order to be utilised as wireless controllers.