Parental Controls Overview / FAQ
The parental controls for Nintendo Switch allow you to manage which features and games your child can use on their system. You can set restrictions through the Nintendo Switch console or with the more extensive Nintendo Switch Parental Controls smart device app.
What is the difference between the parental controls on the system and on the smart device application?
Can I manage the restrictions for multiple Nintendo Switch systems on one smart device?
What are the requirements for the Nintendo Switch Parental Controls application?