How to Set Up or Adjust Nintendo Switch Parental Controls
Instructions on setting Parental Controls on the Nintendo Switch console or in the Nintendo Switch Parental Controls smart device application.
Note: If you have already linked the smart device application to your console, you must adjust Parental Controls through the app.
Restrict software by age based on each game’s rating category. Select Restricted Software, then choose the age you would like to restrict software for. Additionally, videos captured using restricted software will not be viewable in the album.