Ring-Con is Not Registering the Joy-Con as Being Attached
The information in this article can help you when the Ring-Con accessory is not recognising or registering the Joy-Con as being attached while using Ring Fit Adventure for Nintendo Switch.
The Ring-Con and leg strap are designed for use with Ring Fit Adventure. These accessories are not compatible with other games or software.
1. Attach the right Joy-Con to the Nintendo Switch - OLED Model console, ensuring that it registers correctly on the HOME Menu as being attached to the console.
2. Detach the right Joy-Con and verify that it registers on the HOME Menu as being paired to the console.
5. Remove and reattach the right Joy-Con to the Ring-Con, ensuring that it clicks into place.
Detach the right Joy-Con from the Ring-Con and verify that it registers as being paired to the Nintendo Switch Lite system on the HOME Menu.