The Joy-Con is Stuck and Cannot Be Detached
One or more Joy-Con controllers are stuck on the side rails of the Nintendo Switch console or on another accessory, and cannot be detached.
Joy-Con controllers can be used as wireless controllers with Nintendo Switch Lite.