Joy-Con Repeatedly Connects/Disconnects From the Console
The wireless communication between the Joy-Con controller and the Nintendo Switch console will repeatedly connect and disconnect.
1. With the Nintendo Switch console removed from the dock, attach the Joy-Con controllers.
3. Check to see if the Joy-Con controllers have the most recent firmware update.
4. Detach the Joy-Con controllers and start a game or navigate through the menus to see if this issue is still occurring.
Once flight mode is activated, reconnect the Joy-Con controllers by enabling Bluetooth communications via "System Settings", "Flight Mode", and then "Controller Connection (Bluetooth)". Then press a button on each controller to reconnect it.
Ensure that the console is not placed behind a TV, under a metal object or within 1 to 1.5 metres (3 to 4 feet) of other wireless devices, such as wireless speakers, cordless phones, etc.
If the issue persists with only one Joy-Con, then that Joy-Con will need to be repaired.
If the issue occurs with multiple Joy-Con controllers, the controllers and console will need to be sent in for repair.
1. Delete the pairing information from the system and then pair the Joy-Con controllers again.