The Console Has No Power, Has a Blank Screen, or Won't Wake Up From Sleep Mode
If the entrance screen is displayed, allow the console to charge and ensure that the latest system version is installed.
If the software application can display correctly in TV mode, but not on the console screen while the console is removed from the dock, there could be an issue with the console screen.
If the issue persists, the Nintendo Switch console will need to come in for repair.