Unable to Pair or Sync Nintendo Switch Pro Controller
You are unable to sync a Nintendo Switch Pro Controller to the Nintendo Switch console.
In order to use the Pro Controller, some games such as Sonic Mania may require that the Joy-Con controllers be detached from the Nintendo Switch console while in handheld or tabletop mode.
If the Pro Controller cannot be paired to the Nintendo Switch console, either wirelessly or via the USB charging cable, the Pro Controller will need to be repaired.
The Pro Controller can be used as a wired controller with Nintendo Switch Lite using a licensed accessory.
If the Pro Controller cannot be paired to the Nintendo Switch Lite system, the Pro Controller will need to be repaired.