Online Interaction Guidelines for Parents
Learn more about some of Nintendo's best practices for online interaction in video games.
Set guidelines with Parental Controls
Take control of what your child can (and can't) do on their console, from accessing the internet to sharing personal information. Nintendo Switch consoles and Nintendo 3DS systems have Parental Controls that let you set rules for using the device so that you can spend less time worrying and more time having fun.
For more details, check out this article about How to Set Up or Adjust Nintendo Switch Parental Controls.
Keep personal information private
Talk to your kids about how they shouldn’t share information like their name, address, email address or phone number on the internet. Gamer handles, or online names, shouldn't include any identifying information, such as their age or actual name.
Get to know their online friends
Online interaction is one of the biggest concerns facing parents today. You can use Parental Controls to restrict your child's ability to interact with other players online. Encourage your child to tell you if they receive a friend request from an unknown user, or if they notice any suspicious activity between friends.
Help prevent cyberbullying
If your child is being harassed by other players while playing a Nintendo game online, you can contact customer service and issue a complaint. You can also block users from contacting your child via their console.
Encourage face-to-face fun with friends
Online gaming is fun, but it's no substitute for real-world friendships. Make sure your kids and their friends are maintaining social ties.