What is phishing and how is it different to hacking?
Phishing is when someone attempts to find out your personal information, such as usernames and passwords, by pretending to be a trustworthy person or company in an electronic communication, such as an email or via a social networking site. The phishing process can be activated only if you click on an infected link in an email or on a website.