Sensor Bar
In order to get the most enjoyment from your Wii console, you have the ability to adjust the settings of the Sensor Bar. Users are prompted to perform these when the system is turned on for the first time. However, if you need to access them again, please read the information below.
This setting is important to ensure a proper response when using the Wii Remote. Place the cursor over the option that reflects how you have your Sensor Bar setup (above or below the screen) and press the A Button. Select "Confirm" to save the selection.