Redeeming a download code on the web
You can now redeem download codes for Wii U software and add-on content on the web! By logging in with your Nintendo Network ID, your software will start downloading to your Wii U console automatically, so it’ll be ready and waiting the next time you pick up the Wii U GamePad*.
Before you get started, make sure you’ve connected your Wii U to the internet and activated Standby Functions in System Settings. That way, while your console’s powered down, it’ll automatically connect to the internet periodically to download new software and updates.
That’s it! The next time your Wii U connects to the internet, it’ll start downloading your software, then installing it, so it’ll be ready to go when you are.
If you’re signed up to receive Nintendo newsletters, you may occasionally receive emails containing download links for special demos or other downloadable content.
Once you’ve clicked the link and signed into the website with your Nintendo Network ID, your download will start automatically. Keep your eyes peeled for special newsletters in the future!