This extension controller may be used in some games.
Enhance your Wii U experience with a wide range of accessories. As well as brand new accessories, Wii U is also compatible with many peripherals designed for the Wii console.
Includes a charging cradle for charging the Wii U GamePad which connects to the included AC adapter, and a stand for resting the GamePad on when playing.
This set contains a Wii U GamePad stylus (large), Wii U GamePad screen protector and cleaning cloth.
If you're unable to connect to your TV using the included HDMI cable, please use the appropriate Wii cables.
This battery offers up to 8 hours of use* and can be easily installed using the included screwdriver and instructions.
Battery Capacity: 2550mAh / 9.2 Wh (offers up to 8 hours of use, compared to 3 – 5 hours with standard Wii U GamePad Battery)
Please note: only the Wii Remote Rechargeable Battery is compatible with the Wii Remote Charging Cradle, and vice versa.
This is a peripheral which will allow you to use Nintendo GameCube controllers with Super Smash Bros. for Wii U. This adapter can be connected to the USB ports on either the front or rear of the console, and allows you to connect up to four Nintendo GameCube controllers or Nintendo GameCube WaveBird wireless controllers to the Wii U console.
Wii U is backwards compatible with almost all Wii games and accessories, so you'll be able to continue enjoying your favourite Wii experiences on Wii U.