De Blades Pyra en Mythra, met wie Rex een sterke band heeft gevormd in Xenoblade Chronicles 2, mengen zich in de strijd! Je tegenstanders zullen niet weten wat ze overkomt wanneer je wisselt tussen de krachtige Pyra en de snelle Mythra.
Hun level, de Wolkenzee van Alrest, bevindt zich op de rug van de Titaan Azurda. Terwijl je aan het vechten bent, wil hij nog weleens plotseling zijn hoofd omdraaien, waardoor het platform verandert! Ook kun je luisteren naar 16 nieuwe nummers, waaronder nummers die opnieuw gearrangeerd zijn. Dompel jezelf onder in de prachtige muziek van Xenoblade Chronicles 2!