Veelgestelde vragen over geheugenbeheer
Wat gebeurt er als er geen ruimte meer vrij is in het systeemgeheugen voor je spelgegevens?
De spelgegevens worden bij beide opties niet aangetast, dus je kunt je voortgang hervatten als de software opnieuw wordt gedownload.
Ja, je kunt een microSD-kaart gebruiken om screenshots en softwaregegevens op te slaan, waaronder downloadsoftware, software-updates en DLC. Klik hier voor meer informatie over het gebruik van microSD-kaarten met de Nintendo Switch.
Door te archiveren kun je downloadsoftware wissen om ruimte vrij te maken zonder het softwarepictogram te verwijderen in het HOME-menu. Je kunt de software opnieuw downloaden door het pictogram te selecteren. Klik hier voor meer informatie.
Ja. Voor sommige Nintendo Switch-games moet je een aanvullende microSD-kaart kopen voor je ze kunt spelen. Neem contact op met de uitgever van de game om te controleren of dit nodig is voor een game.
Dat verschilt per game. Je kunt zelf bepalen hoeveel aanvullende opslagruimte je wilt kopen, afhankelijk van het aantal en de soort games die je speelt en de content die je wilt downloaden.
Is de extra opslagruimte vereist als ik games download, als ik ze in de winkel koop, of allebei?
Voor games die extra opslagruimte vereisen, geldt deze vereiste voor zowel de fysieke als digitale versies.