Disney Dreamlight Valley: The Storybook Vale
Er was eens een Dal der Sprookjesboeken, een land van gekoesterde sprookjes waar mythen en sprookjes tot leven kwamen... totdat Maleficent en Hades het dal verscheurden. Reis met de hulp van de Sagenbewaarder naar het dal en ontmoet helden en schurken die epische proeven, verhalen om te verzamelen en vrienschappen om te herstellen voor je in petto hebben.
Een machtsstrijd tussen de boze tovenares en de god van de onderwereld verscheurde het dal. Het land werd overstroomd door inkt en de sprookjes werden in alle windrichtingen verspreid. Nu zijn ze verloren in de vorm van Knipsels, mytische wezens van papier. Ze leven niet lang en gelukkig in het dal... Het is aan JOU om deze verhalen terug te halen en de rust te herstellen.
Ontdek een wereld die is samengesteld uit mythen, fabels en folklore terwijl je de drie nieuwe biomen waaruit het Dal der Sprookjesboeken bestaat onthult. Van de Band, waar boeken in het landschap worden gewoven, tot Langengelukkig, een sprookjesland waar het kasteel van Maleficent boven alles uit torent, en Mythopia, een wereld die is geïnspireerd op Griekse mythen, waar de berg Olympus opdoemt; elk bioom heeft een volledig aanpasbare lay-out om te versieren en helemaal het jouwe te maken met exclusieve meubels.
Gebruik het nieuwe Koninklijke net (gemaakt door feeën) en gebruik de magie ervan om Knipsels te vangen in het dal! Voeg deze Knipsels samen om het Dal der sprookjesverhalen te herschrijven en de Disney- en Pixar-verhalen te herstellen.
Help Merida een verloren schat van Clan Dunbroch te ontdekken, voer een epische overval uit met Flynn Rider, pas op dat Hades je niet tot een van zijn volgelingen maakt... en neem het op tegen de boze tovenares, Maleficent. Creëer een thuis voor je nieuwe vrienden in het dal... of breng ze terug naar Dreamlight Valley!