Extra Mission Pack: Robo Saurous vs The Mecharmy
Een verzameling extra missies met veel nieuwe vijanden die niet in het hoofdspel voorkomen. Deze verzameling bevat nog een verhaal dat zich afspeelde in de tijdlijn die overeenkomt met missies 79 tot 83 van het hoofdspel. Het toont de angst en het conflict van een bepaalde aparte eenheid en het einde van een geheim EDF-wapen dat nooit werd ingezet in echte gevechten in het hoofdspel.
Het spel bevat meer dan 10 missies van hoog niveau voor de eliteleden. Het spel wordt alleen aanbevolen voor degenen die het hoofdspel hebben voltooid en vertrouwen hebben in hun vaardigheden.
Terwijl het EDF zijn hoofdstrijdkrachten inzet om het moederschip te verslaan, ontwikkelt het 617 Tasmanian Tiger Squadron, een technisch testsquadron, in het geheim een nieuw wapen. Het wapen, uitgerust met een onvolledige AI, lijkt op een bepaalde vijand die door indringers is meegebracht... Wat is de ware aard van het wapen met de naam “Tetrapod Anti-Giant Meat Bullet Special Vehicle”?