Het dorp Rynoka. Weer vreedzaam en welvarend na de gebeurtenissen van de Vijfde Deur. Vol groene bomen, bewoond door avontuurlijke en ondernemende wezens. Je snapt waarom iemand hier graag voor altijd wilt wonen. Echter, het leven stopt niet voor iedereen. Er waait een nieuwe wind door Rynoka. Uit het niets verschijnt een nieuwe, cryptische Portal. Komt er een nieuwe bedreiging? Of is het een nieuwe manier om gemakkelijk winst te maken? En het belangrijkste... ben je bereid om het onbekende te betreden?
Between Dimensions is de grootste Moonlighter-uitbreiding. De DLC vergroot de belangrijkste ervaring door de kerkers te vullen met nieuwe wezens, de nieuwe Interdimensional Dungeon vol te zetten met mini-bazen en door talloze nieuwe wapens, wapenkamers, shopitems, en ringen.