Part 1: The Teal Mask
Leerlingen van verschillende scholen, waaronder jij, gaan dit jaar samen op schoolreis naar de streek Kitakami. Met zijn steile bergen, weidse rijstvelden en appelboomgaarden is dit een gebied waar bewoners van Paldea hun ogen uitkijken. Deze tijd van het jaar staat in het teken van dorpsfeesten, met allerlei uitpuilende kraampjes en stalletjes. Maak nieuwe vrienden en ontmoet nieuwe Pokémon terwijl je de oude legendes van Kitakami ontrafelt.